maanantai 1. helmikuuta 2016

Ensimmäiset satakilsaa

..Tai ehkäpä muutama sata, mutta kuka sitä nyt laskee niin tarkkaan !

Odotettu hybridi RAV saapui tammikuun lopussa Toyota Kaivokselaan ja pääsi ajoonkin vielä kun oli juuri ja juuri talvi pk-seudulla. eli hyvä testikeli kaikin puolin katumaasturille! Sohjoa, jäätä, hieman vielä spooriakin. Alkuvaikutelma kiva. Oikeastaan tosi kiva. Siis tämähän menee just sinne minne haluaa, tehojakin tuntuu olevan ihan kivasti. Nastarenkaat varmaan auttanevat myös pitoasiaa! Hybridi automaattivaihteisto on juuri yhtä ihanan jouheva, kun mihin on tottunut pikku"veljen" Auris TS:n kanssa. 

Sitten muihin huomioihin mitä tässä jo ennättänyt tulemaan matkan varrella. Ensinnäkin on aika räyheää kun tämänkin kokoisella laitteella voit aivan hyvällä omalla tunnolla parkkeeta mm. kauppakeskuksissa vähäpäästöisten autojen paikalle.

Varattu vähäpäästöisille ja -kuluttavilla ajoneuvoille!

Uusiin Toyotan turvallisuus #Safety Sense -varusteisiin on hieman totuttelua. Auto todella estää törmäämisen + pitää ajovälin cruisella. Vakiovarustelu hybridi-mallissa on jo itsessään niin kattava, ettei mitään ihmeitä tähän tarvitse kyytiin mm. avaimeton lukitus ja käynnistys on kiva kun siihen tottuu. Ilmankin tosin pärjää. Takakontti aukeaa sähköisesti, eli sitä ei pidä pakottaa vaan odotella rauhassa kun napista painaa..

Tässä yksi ajomatka missä pääosin ajettu pääteitä. 35 min, keskinopeus 90 km/h ja kulutus 7,1/100 km. Aika hyvä kun huomioi, että kyydissä kohtuullisesti tavaraa, 1 henkilö, koira ja sitten vielä se, että autolla ei ole ajettu kun vasta se muutama satakm..


Nämä kokemukset lupaavat hyvää! Kevätalvella luvassa muutama hieman pidempi reissu, jossa sitten aidosti pääsee kokeilemaan matkakulutusta. Siis lisää juttua seuraa jossain kohtaa! Hybridifani lähtee nyt jonottamaan iltapäiväruuhkaan Kehätielle, minne on muuten laitettu juuri toimintaan nopeuskamerat! 

3 kommenttia:

  1. Hybridi-RAV4 vähäpäästöinen? Hmm... ainakin Helsingin kaupungin mielestä vähäpäästöisyyden CO2-raja on 100 g/km, ja RAV4:n ilmoitettu lukema lienee 115-117 grammaa. Ja jos todellinen kulutus on ollut 7.1 litraa satasella, todellinen päästötaso onkin ollut 167 grammaa.

    Hybridi ei välttämättä näin isossa autossa ole paras ratkaisu. Uskoisin että diesel-RAV4 olisi hybridiä vähäpäästöisempi ja tarjoaisi myös enemmän vääntöä.

    VastaaPoista
  2. Milloinkas niitä ajokokemuksia ja -kommentteja saisi lukea? :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Noh, nyt on vihdoin taas uusi blogi ulkona. Saa lukea :D

      Poista